onsdag 24 juli 2013

Det bästa av två världar

Butiken håller stängt men jag stickar på. Är på Norrlandsturne med husbilen och det blir många timmars stickning. 
Förutom mitt enorma intresse för handarbete älskar jag att fiska. Att vandra längs bäckar och älvar och invänta hugget och den adrenalinkick när fisken sitter på flugan. Tyvärr har det varit lite för kallt så fisken har nappat dåligt men inget ont utan att det har något gott med sig. 
När det inte nappar är det skönt att sätta sig ner och ta fram något handarbete och bara vara. Lyssna till vattnets porlande och fåglarnas kvitter, det bästa av två världar
Jag har fått gjort en del :)
Två sjalar är avmaskade och hänger nu nytvättade och torkar i Jämtlandsvind
Iberian Discovery stickad i Rowan Felted Tweed. Mönster av Stephen West
En virkad Tony Irving sjal i Ullcentrums 1-trådiga ullgarn
I morgon kommer sista delen av Året Runts mysteriesjal som jag stickar i ILO och Nordlys, en utmaning för mig då spetsstickning och jag har lite svårt att komma överens. Är jättenöjd så här långt, riktigt rolig att sticka
Det går framåt med denna tröja med mönster från Sandnes. Stickas i silk mohair och minialpacka. Har nu bakstycket och nästan en ärm klar :)
När jag inte sitter vid något vattendrag eller på resande fot tar jag fram detta projekt och stickar några varv
Mönstret är från den fantastiska boken Maskor och Medeltid och stickas i Kampes 2-trådiga ullgarn

Så semesterstängt men jag försöker producera en del som förhoppnings kommer att inspirera er när butiken öppnar igen 5/8
❤Kram på er alla fantastiska kunder❤
Jag saknar er
Susanne Bäck


2 kommentarer:

  1. Det är helt otroligt vad du hinner med syster - keep up the good work ;)

    SvaraRadera
  2. Det ser ut att vara en fantastisk semester! Härligt att se alla dina projekt du har på gång :)

    SvaraRadera